tisdag 3 juni 2014

What you give – is what you get


Hej, jag heter Jessica Amrit Eklöf. Jag är en resenär. För mig är livet en resa mot det som skapar mening med just mitt unika liv här på jorden. Och när jag färdas härifrån till dit, kan jag lika gärna göra det med lätthet i sinnet. Men som alla vet så är en resa inte enbart en rak linje kantad med härliga hurrarop i kör. Utan en resa är det som hela tiden för oss framåt, lyfter oss genom alla nyanser och alla livets årstider, alltid i rätt riktning - mot det som är värt att leva för.

På min blogg kommer du att följa det som händer i mitt liv. Ofta med mig i rollen som yogalärare, eftersom det är mitt arbete och stora intresse. En annan passion som jag har är mat. Jag älskar att laga Ayurvedisk mat (nu tog jag nog i lite) men jag tycker att det är roligt. När jag lagar mat får jag utlopp för mitt kreativa behov. Så att tillaga härlig, balanserad, vegetarisk mat av fräscha råvaror med eftertanke och med ett kreativt sinne kan faktiskt vara passionerat.

Kort beskrivet så betyder Ayurveda kunskapen om livet. Det är en lära om självläkning som omfattar bland annat kost, kryddor, vanor, yoga, och vår inställning till livet. Fundamentet är energi och att allt innehåller olika doser av de grundläggande elementen: rymd, luft, eld, vatten och jord. Då vi lever våra liv medvetna om vad vi behöver blir allt lite skönare!
 
What you give – is what you get


1 kommentar:

  1. Åh vad roligt Jessica att få följa dig och dina tankar. Du inspirerar på många sätt! Och jag håller helt med dig - att laga god mat som kroppen vill ha, det är verkligen en rolig och kreativ verksamhet.

    SvaraRadera