söndag 31 augusti 2014

Frukost är bäst


Jag älskar frukost. Det är det bästa! Men lite varierande vad jag har på frukost bordet. Oftast äter jag olika sorters gröt. Men ibland yoghurt med färsk frukt och nötter. En period, ca 6 månader, var jag besatt av rostbröd med stekt ägg och hemgjord mexicansk salsa till en stor kopp latte. Men, det jag vill berätta är att i somras så fick jag en ny favorit frukost!

Efter som mat ofta ingår i mina evenemang så sysslar jag nästan alltid med att prov-laga lite olika saker. Ibland köper jag en ny bok och inspirerar mig. Eller kollar runt lite på nätet, eller blir tipsad av bekanta. I somras så köpte jag en ny bok. Den är så fin! Massor av inspiration och super snygga bilder. Det är en svensk vegetarisk kokbok som heter: Hallo Green – ett äventyr i växtriket, och är skriven av Josefine Jäger. För att skryta lite så har en bekant till mig som bor i Nyköping, Ulrika Tallving, designat maten till fotograferingen. Jag blir så stolt när någon som jag känner gör så fint och glädjer mig och många andra!


Hallo Green-smoothie (min nuvarande-favorit-frukost)

1,5 dl vatten
30 gr babyspenat
1 mogen banan
0,5 mogen avokado
1 apelsin
0,5 äpple
0,5 dl havtorn el 0,5 st citron
ev 1 msk kokosflingor till toppning


Mixa och njut, en bra start på en bra dag!


”Where ever there is a spirit or a soul, there is God. And those who do not see God in all, they do not see God at all.// Yogi Bhajan





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar